AEG Favorit 87019 P

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de AEG Favorit 87019 P op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

tonyned23 27-09-2010
Geschreven voor: AEG Favorit 87019 P

Gezien ik in een witgoedwinkel werk, en het leuk vind om van tijd tot tijd een nieuw, innovatief apparaat aanschaf, besloot ik om eens een keer met deze AEG vaatwasser in zee te gaan. Mijn slechts drie maanden oude Siemens vaatwasser heb ik weggedaan. De 2 hoofredenen om voor dit apparaat te kiezen waren dat er meer ruimte in de hoogte zit als andere vaatwassers. Dit klopt inderdaad, want onze pizzaborden kunnen er rechtop! in staan, iets wat bij andere vaatwassers tot op heden niet kon. Het tweede punt is het zogenaamde Pro-clean reinigingssysteem, waarbij er op de onderste wisarm een kleine wisarm zit gemonteerd, zodat ze tegengesteld draaien voor een beter resultaat. Ik moet zeggen dat het resultaat inderdaad fantastisch is. Helaas was het na 2 dagen gebruiken uit met de pret, het apparaat ging in storing en er kon niets mee gedaan worden. Nadat de monteur een nieuw programmamoduul had geplaatst, werkte hij weer perfect. Soms tikt de middelste sproeiarm tegen het uiterste puntje van het deksel van de zeepbak aan, daar het deksel tijdens het opengaan tegen de onderkant van de bovenkorf blijft zitten ( dit is ook de bedoeling volgends AEG) maar hij doet niet altijd. Dit is dan het nadeel van een nieuw soort vaatwasser waar misschien nog kleine verbeteringen aangebracht moeten worden. Voor de rest niets dan lof, vandaar ook een 10 voor het wasresultaat. Of de duurzaamheid ook blijft zoals het zal moeten, laat ik nog wel weten.